Uppgraderad butik visar de senaste HTH-köken i Malmö

Nu finns nya eleganta kökslösningar på plats i den nyrenoverade HTH-butiken som öppnar igen den 30 september med ett bekant ansikte som franchisetagare. Det är erfarna krafter som har övertagit butiken och nu ser till att kunderna i Malmö får tillgång till den bästa köksdesignen från HTH.

Butiken ligger på Grophusgatan 3 i handelsområdet Svågertorp, där det redan tidigare sålts HTH-kök. Nu har dock butiken moderniserats och inretts med de senaste köken från danska HTH.

- Vi ser fram emot att kunna ge kunderna en ny köksupplevelse och presentera det senaste sortimentet av absolut toppkvalitet, säger Mårten Bladh, som tillsammans med Lars-Olof Svensson tagit över butiken i Malmö.
- Jag och min partner drev butiken i Malmö till för ungefär 10 år sedan, då den var områdets största köksbutik. Nu när vi återvänder är ambitionen naturligtvis att bli störst igen. Vi är mycket måna om att erbjuda en bra service och hjälpa våra kunder att hitta rätt lösning för sina behov.

Tillsammans har de nästan 60 års erfarenhet från HTH och är också ansvariga för HTH Lund. De två butikerna får nu det gemensamma namnet HTH Lund-Malmö. I den nya butiken i Malmö får Mårten Bladh hjälp av 11 medarbetare med stor kännedom om HTH.

HTH är som en stor familj
För Mårten Bladh och Lars-Olof Svensson är det ingen tillfällighet att de återvänder till Malmö:

- Det känns helt rätt, som om cirkeln sluts när vi kommer tillbaka. Det är något speciellt med HTH – företaget är som en familj. Vi hjälper alltid varandra mellan de olika butikerna och har en fantastisk sammanhållning. Den familjekänslan och fina gemenskapen hoppas jag att kunderna tar med sig hem i sina nya kök efter att de besökt den nya butiken i Malmö.

När den nya butiken slår upp portarna den 30 september är alla inbjudna till den stora öppningsfesten. Och på HTH Sverige ser man förstås positivt på att butiken öppnar igen:

- HTH har varit en del av Malmö i många år, och därför är vi väldigt glada att återigen kunna erbjuda kunderna i området det allra bästa från HTH. Jag är säker på att butiken kommer att bjuda kunderna i Malmö på många fantastiska köksupplevelser nu när Mårten Bladh och hans duktiga medarbetare har tagit över, säger Ulrik Skou Severinsen, marknadsansvarig för HTH i Sverige.

För mer information, kontakta Ulrik Skou Severinsen, marknadsansvarig för HTH Sverige, på telefon +45 4060 3670 eller via e-post till uss@hth.dk.

Bildtext: I den nya HTH-butiken i Malmö får Mårten Bladh hjälp av 11 medarbetare med stor kännedom om HTH.

FAKTA OM ÖPPNINGSFESTEN

HTH Lund-Malmö slår upp portarna lördag den 30 september med en stor öppningsfest dit alla är välkomna för att upptäcka butiken, träffa personalen och delta i våra matevent. De senaste HTH-produkterna finns utställda i butiken, som också bjuder på massor av köksinspiration och en mängd förmånliga öppningserbjudanden.

FAKTA OM HTH

HTH är en del av Nobia Danmark A/S, som ingår i den svenska koncernen Nobia AB. Nobia AB är en av Europas ledande kökstillverkare med 20 starka varumärken. I Sverige sysselsätter HTH cirka 180 personer i 21 butiker, där kunder kan uppleva förstklassig dansk design och kvalitetshantverk för det moderna livet.