Nordic Spirit White Oak | HTH

Ny HTH-butik i Gävle sätter färg på ditt kök

Moderna och inspirerande kök står i centrum när den nya HTH-butiken öppnar den 21 februari. I spetsen för butiken står Maria Lundberg, som har många års erfarenhet av HTH kök. Nu tar hon steget och öppnar eget och gör det därmed lättare för kunderna i Gävleområdet att få tillgång till den bästa köksdesignen från HTH.

Den nya HTH-butiken öppnar på Valbovägen 321 i Valbo Köpstad och blir en dedikerad butik där köksexperter hjälper kunderna att hitta nya, snygga kökslösningar.

– Vi är experter på kök. När kunderna kliver in i butiken får de uppleva moderna och inspirerande lösningar som de kan se sig själva i. Vi ser fram emot att få visa dem vårt sortiment, som håller en kvalitet i toppklass och ligger helt i linje med de senaste trenderna. Just nu är det trä och nya spännande färger som gäller, säger Maria Lundberg.

Butiken i Gävle är på 400 kvadratmeter och har gott om plats för att visa de senaste kök, garderobs- och badrumsmodellerna. Kunderna kan också testa och se kökets funktioner i Tech Lab och koppla av i loungeområdet medan personalen ritar deras nya drömkök.

Potential i Gävle

Under de senaste tio åren har Maria Lundberg drivit HTH butiker och ritat utställningar så väl till butiker som till möbelmässor. Nu får hon chansen att driva sin egen butik i Gävle när hon tar steget till att bli franchisetagare.

– Det är helt klart något särskilt med HTH och den känslan hoppas jag att kunna ge vidare till kunderna när de får hem sitt nya kök. Jag och min familj bor i Gävle och därför vet jag att staden har potential och plats för en HTH-butik. Så därför jag ser väldigt mycket fram emot att komma igång på allvar, säger Maria Lundberg

På HTH Sverige är man mycket nöjd över att HTH nu också finns representerat i Gävle.

– Vi är verkligen glada över att kunna erbjuda kunderna i området det bästa från HTH. Utan tvekan väntar det många fina köksupplevelser för både butiken och kunderna i Gävle när Maria Lundberg och hennes duktiga personal slår upp portarna, säger Ulrik Skou Severinsen, marknadsansvarig för HTH Sverige.

Kontaktinformation:

För mer information, kontakta Ulrik Skou Severinsen, marknadsansvarig för Sverige, på telefon +45 4060 3670 eller via e-post till uss@hth.dk.

FAKTA OM HTH

HTH är en del av Nobia Danmark A/S, som ingår i den svenska koncernen Nobia AB. Nobia AB är en av Europas ledande kökstillverkare med 20 starka varumärken. I Sverige sysselsätter HTH cirka 180 personer i 21 butiker, där kunder kan uppleva förstklassig dansk design och kvalitetshantverk för det moderna livet.

Trä, färger och Nordic Spirit flyttar in i köket

Nordic Spirit är namnet på HTH:s nya specialutvecklade köksdesign. Med sina lameller i massiv ek förenar den kvalitet och innovation med den växande inredningstrenden med trä för ett mer autentiskt och varmt intryck.

Nordic Spirit är en unik, dansk design där träets naturliga uttryck står i centrum. Varje enskild lamell är omsorgsfullt utvald för hand och kombinerad med andra lameller för att ge hela fronten en vacker framtoning. Nordic Spirit finns i färgerna naturek, vit ek, svart ek och Harmony Dark.

Det massiva träets återkomst driver på trenden att byta ut de vita, minimalistiska köken. Samtidigt börjar naturträ i allt högre grad kombineras med flera färger. Det lackade HTH-köket i mörkblått med VH7 grepplister har tagit Sverige med storm då det lanserades i januari 2018.

Detta år lanseras även ett kök med New York tema med urban design. Även nya färger finns representerade.

Både Nordic Spirit och New York finns naturligtvis i den nya HTH-butiken i Gävle.