Nordic Spirit Harmony Dark | HTH

Ny HTH-butik i Västerås sätter färg på ditt kök

Moderna och inspirerande kök står i centrum när den nya HTH-butiken öppnar 28 februari. I spetsen för butiken står Tomas Erixon, som har många års erfarenhet från detaljhandeln. När han nu börjar sälja kök gör han det lättare för kunderna i Västeråsområdet att få tillgång till den bästa köksdesignen från HTH.

Den nya HTH-butiken öppnar på Hallsta Gårdsgata 17 i Erikslund och gör det smidigt för kunder som letar efter inspiration till ett nytt kök att titta närmare på HTH:s modeller.

– Jag har redan märkt ett stort intresse för butiken. Vi kommer att ha Västerås snyggaste butik med ett trendigt sortiment och kvalitet i toppklass – just nu är det trä och spännande färger som gäller. Det är något speciellt med att få ett nytt HTH-kök i sitt hem, och det ser jag fram emot att visa våra besökare, säger Tomas Erixon.

Butiken i Västerås är på 500 kvadratmeter och har gott om plats att visa de senaste köksmodellerna. Kunderna kan också testa kökens funktioner i Tech Lab och koppla av i loungeområdet medan personalen ritar deras nya drömkök.

En helhetslösning för ditt nya kök

Tomas Erixon har arbetat i detaljhandeln i ungefär 14 år, bland annat som varuhuschef. För två år sedan startade han ett byggföretag med en kollega, vilket kommer kunderna väl till pass när han ansvarar för HTH:s nya butik.

– Tack vare kombinationen av HTH-butik och byggföretag kan vi hjälpa kunderna hela vägen, eftersom vi också hjälper till att installera köken. Kunderna kan hitta allt på ett ställe och får en enda kontaktperson att förhålla sig till – de behöver bara fokusera på att välja det kök som uppfyller just deras behov och önskemål, säger Tomas Erixon. Han startar också HTH-butiken tilsammans med sin kollega.

Hos HTH Sverige är man mycket nöjda med att HTH nu också finns representerat i Västerås.

– Vi är verkligen glada att kunna erbjuda kunderna i området det bästa från HTH. Utan tvekan väntar det många fina köksupplevelser för både butiken och kunderna i Västerås när Tomas Erixon och hans duktiga personal slår upp portarna, säger Ulrik Skou Severinsen, marknadsansvarig för HTH Sverige.

Kontaktinformation:

För mer information, kontakta Ulrik Skou Severinsen, marknadsansvarig för Sverige, på telefon +45 4060 3670 eller via e-post till uss@hth.dk.

FAKTA OM HTH

HTH är en del av Nobia Danmark A/S, som ingår i den svenska koncernen Nobia AB. Nobia AB är en av Europas ledande kökstillverkare med 20 starka varumärken. I Sverige sysselsätter HTH cirka 180 personer i 21 butiker, där kunder kan uppleva förstklassig dansk design och kvalitetshantverk för det moderna livet.

Trä, färger och Nordic Spirit flyttar in i köket

Nordic Spirit är namnet på HTH:s nya specialutvecklade köksdesign. Med sina lameller i massiv ek förenar den kvalitet och innovation med den växande inredningstrenden med trä för ett mer autentiskt och varmt intryck.

Nordic Spirit är en unik, dansk design där träets naturliga uttryck står i centrum. Varje enskild lamell är omsorgsfullt utvald för hand och kombinerad med andra lameller för att ge hela fronten en vacker framtoning. Nordic Spirit finns i färgerna naturek, vit ek, svart ek och Harmony Dark.

Det massiva träets återkomst driver på trenden att byta ut de vita, minimalistiska köken. Samtidigt börjar naturträ i allt högre grad kombineras med flera färger. Det lackade mörkblå HTH-köket New York har på kort tid blivit oerhört populärt med sin moderna och urbana design, och nyligen lanserade HTH också New York i en mörkgrön version.

Både Nordic Spirit och New York finns naturligtvis i den nya HTH-butiken i Västerås.