BYGG DIN FREMTID MED OSS
HTH är det ledande skandinaviska köksvarumärket med mer än 100 butiker i Norden. Som en del av en av Europas största kökskoncerner har vi stora tillväxtambitioner, och som ett led i vår strategi öppnar vi nya butiker i Skandinavien. I samband med detta söker vi återförsäljare som har mod och lust att driva en egen butik och sätta HTH på kartan i sitt lokalområde.
Franchise
Drömmer du om att driva din egen verksamhet med ett starkt varumärke i ryggen?
Som franchisetagare hos HTH blir du en del av en passionerad köksfamilj som varje dag delar missionen
att skapa fantastiska köksupplevelser som överträffar kundernas förväntningar.
Franchise
Varför välja HTH?
Som franchisetagare i HTH får du en unik möjlighet att bli en del av köksbranschens starkaste varumärke som erbjuder ett attraktivt affärskoncept med stora intjäningsmöjligheter.
Varje dag delar vi missionen att skapa fantastiska köksupplevelser som överträffar kundernas förväntningar.
Vårt namn öppnar dörrar – och som franchisetagare får du tillgång till:
- Ett starkt varumärke med hög kundigenkänning och tillit
- Ett väl beprövat affärskoncept med dokumenterad framgång
- Professionell rådgivning inom försäljning, marknadsföring, ledarskap och drift
- Ett nätverk av engagerade franchisetagare där erfarenheter och idéer delas över gränser.
Franchise
Vill du veta mer om denna unika möjlighet?
KONTAKTA MARKNADSCHEF DENNIS LINDHOLMVarumärket
VARUMÄRKET
Vår historia
HTH grundades 1966 i Ølgod, Danmark, av två bröder som var skickliga hantverkare. De ansåg att de kunde bygga bättre kök till samma pris som de kök de tidigare producerade som anställda. ”Det måste kunna göras bättre” var deras mantra, och det har gjort HTH till en av Nordeuropas största köksproducenter.
VARUMÄRKET
Skandinavisk köksdesign
HTH bygger på de bästa skandinaviska hantverkstraditionerna och kännetecknas av vacker design och hög produktkvalitet. För HTH är kök som en vacker kärlekshistoria. Vår filosofi är att det finns skönhet i det enkla och att smarta funktionella lösningar ska gå hand i hand med ett stilrent uttryck. Vi designar kök inspirerade av den skandinaviska andan, färgerna, ljuset och naturens egna material.
VARUMÄRKET
Branschens bästa köpupplevelse
Vår ambition är att ett HTH-kök ska vara mer än ett kök. Det ska vara en känsla av ”hem”, där man kan känna sin personlighet. Därför är våra köksexperter utbildade för att ge varje kund personlig rådgivning med målet att uppfylla kundens köksdrömmar in i minsta detalj.
Vår rådgivning och våra tjänster omfattar bl.a. design och inredning av köket, leverans av alla komponenter, framtagning och genomgång av offerter, möjlig installation samt totalentreprenad av hela köksprojektet.
VARUMÄRKET
Kök, bad och garderob - Samlat på ett ställe
HTH levererar inte bara kök utan även lösningar för badrum, garderober och tvättstugor. Det ger kunderna möjlighet att skapa en sammanhängande design i hela hemmet och en ”one point of contact”.
Båda delarna är särskilt attraktiva i samband med nybyggnation och totalrenoveringar. Möjligheten att få lösningar till fler rum än köket är dessutom en extra ingång till kunden och på många marknader ett erbjudande som sticker ut från konkurrenterna.
VARUMÄRKET
Inspirerande butiker
Alla HTH-butiker har en placering optimerad för marknad och lokala förhållanden för att säkerställa trafik av relevanta kunder och bygga rätt varumärkesimage.
Våra specialister arbetar målmedvetet med butikslayout och inredning för att skapa inspiration och förmedla ”HTH brand experience”. Detta säkerställer också att kunderna enkelt kan navigera i butiken och känna sig trygga i dialogen med personalen.
Franchisekonceptet
Kompetent rådgivning inom alla delar av din verksamhet
HTH Kökkener har arbetat med franchise som bärande affärsmodell i mer än 47 år och har blivit prisbelönt för enastående resultat. Som franchisetagare blir du en del av en stark och kompetent organisation som, förutom sin långa erfarenhet, erbjuder flera attraktiva fördelar inom drift och utveckling.
Konceptet
Branschens bästa utbildning
Det har alltid varit högsta prioritet att våra franchisepartners och deras medarbetare får den bästa möjliga utbildningen.
Alla nya säljare får därför en grundlig utbildning i HTH-metoden som säkerställer att kunderna får både bästa möjliga lösning och köpupplevelse. Utbildningen sker både på HTH Academy och via podcast genom HTHs e-learningplattform ”School of Excellence” – branschens mest avancerade.
Konceptet
Låga lagringskostnader
HTH är främst en orderproducerande verksamhet. Varje kök produceras enligt kundens specifikationer och levereras sedan direkt från fabriken. Ett mindre sortiment av de mest efterfrågade skåpen finns färdigt på fabrikslagret. Du behöver därför inte bekymra dig om stora lagerkostnader.
Konceptet
Stark branding och marknadsföringssupport
HTH investerar årligen stora belopp i kampanjer och material av hög kvalitet som stärker vårt varumärke och våra kunders köpupplevelse. Allt arbete utförs av HTHs egen marknadsavdelning och professionella externa partners.
Konceptet
Ledande inom digital utveckling
HTH ligger i framkant när det gäller digitala verktyg. Våra ritprogram håller högsta kvalitet och ger kunderna en mycket realistisk upplevelse av hur deras nya kök kan se ut.
Nobia, vår ägare, investerar kraftigt i digitalisering, vilket ger stora fördelar – både i kundresa, marknadsföring och drift.
Varför HTH?
Ambitiöst köksvarumärke med dokumenterad framgång
Som en del av HHT-familjen får du möjlighet att arbeta med ett markant design- och livsstilsvarumärke i stark tillväxt. Vi expanderar internationellt, och som franchisepartner kan du bli en central del av denna resa.
VARFÖR HTH?
Unik affärsmöjlighet
Som ny franchisetagare får du möjlighet att investera i en affärsmodell med dokumenterad framgång. Konsumenter prioriterar sina kök högt, och det investeras betydande belopp i både retail- och projektmarknaden varje år.
Vi ser fortsatt stor potential att öppna fler HTH-butiker i Norden och undersöker tillsammans med kandidater vilka städer som rymmer de bästa möjligheterna.
VARFÖR HTH?
Ett beprövat och framgångsrikt koncept
HTH har arbetat internationellt med franchise sedan 1975. Du får därför ta del av många års erfarenhet, och vi har mottagit flera priser för våra franchisemodeller och resultat.
VARFÖR HTH?
Kompetent bollplank
Vi vill att våra partners ska lyckas – för deras framgång är även vår. Därför investerar vi i professionella system för utbildning, drift, försäljning och marknadsföring.
VARFÖR HTH?
Del av något större
HTH grundades i Danmark och är en del av den börsnoterade svenska koncernen Nobia AB – en av Europas största kökskoncerner. Nobia äger över 10 köksvarumärken och har pekat ut HTH som sin viktigaste internationella brand.
Våra förväntningar på dig
VEM ÄR DU?
Erfarenhet
Du är känd i ditt nätverk för din affärsförståelse, ditt driv och din förmåga att skapa långvariga relationer. Gärna med erfarenhet från köks- eller byggbranschen, men det är inget krav.
Passion
En framgångsrik entreprenör drivs av passion. Du brinner för kundupplevelsen och vill stärka HTHs varumärke lokalt.
Investering
Den nödvändiga investeringen beror på butikens storlek och läge. Du ska räkna med ett startkapital på cirka 1 500 000 SEK samt en lämplig kreditfacilitet. Vi hjälper dig med affärsplan och hela vägen från idé till färdig butik.
VÅRA FÖRVÄNTNINGAR
Fullblodsentreprenör och erfaren ledare
Den ideala franchisepartnern är entreprenörsdriven och har stor aptit på att driva sin verksamhet och skapa tillväxt.
Som ledare är du erfaren och vet hur man bygger en organisation. Du är van vid att delegera ansvar och stå i frontlinjen för en god arbetskultur som drivs av passionen för att skapa vackra interiörlösningar och nöjda kunder. Vi kallar det ”Kökskärlek som håller”.
VÅRA FÖRVÄNTNINGAR
Passion för design och inredning
Erfarenhet från branschen är en fördel – men inte ett krav. Däremot behöver du ha ett genuint intresse för design, inredning och skandinaviskt köksestetik.
VÅRA FÖRVÄNTNINGAR
En investering i din framtid
Startkapital ca 1 500 000 SEK samt kreditfacilitet. Market Development hjälper med affärsplan och processen från idé till öppnad butik.
Det finns fortsatt stort tillväxtutrymme för nya HTH-butiker i Norden.
Kontakt
Är du redo att ta nästa steg?
Att bli franchisetagare hos HTH är en möjlighet att förverkliga drömmen om att vara egen – utan att stå ensam.
HTH har arbetat med franchising sedan 1970-talet och många franchisetagare har varit med i årtionden.
Ansökningsprocessen - Steg för steg
Du fyller i vårt ansökningsformulär
Skicka din motiverade ansökan och ett CV med dina professionella höjdpunkter via vårt ansökningsformulär
Om du uppfyller alla våra krav kommer vi skicka dig ett sekretessavtal (NDA) för din underskrift.
Första mötet – presentation av:
Marknadsutveckling kommer introducera dig i följande:
- Nobias framgångshistoria
- Koncept
- Krav
- Affärsmodell
Affärsplan, tester och referenser
Vid vårt andra möte presenterar du din affärsplan.
Om vi kan enas om din affärsplan och budget går du vidare till testprocessen (DISC, GIA och Management), och vi tar givetvis referenser på dig.
Vi ingår ett avtal
Godkännande via Nobia. Utskick och undertecknande av kontrakt.
Baserat på din godkända affärsplan, budget och tester nominerar vi dig för slutgiltigt godkännande hos HTH:s ledning.
Onboarding
HTH-onboarding och utbildningskurser. Start av processen för butiksetablering.
Du påbörjar din HTH-onboarding och ditt utbildningsprogram. Vi sätter igång processen för att öppna butiken.
Kontakt
Redo att driva en HTH-butik?
Vi är självklart redo att hjälpa dig med den fortsatta ansökningsprocessen. Om du känner dig redo att ta nästa steg, vänligen fyll i ansökningsformuläret nedan. Din förfrågan är inte bindande och kommer naturligtvis behandlas konfidentiellt. Om du har några frågor om HTH och processen att bli partner är du välkommen att kontakta marknadschef Dennis Lindholm på dln@hth.dk