V står för eleganta vertikala linjer, H för obrutna horisontella linjer och 7 för sju utvalda luckmodeller – det är grundtanken bakom det nya kökskonceptet VH-7 från HTH. Den minimalistiska designen ger det handtagslösa VH-7-köket ett unikt designuttryck som påminner mer om en designmöbel än traditionella köksskåp. De rena linjerna skapar en stil som passar perfekt i moderna svenska hem, där köket i allt högre utsträckning blivit en integrerad del av bostaden.
”Med VH-7-konceptet kan vi erbjuda kunderna en roligare, mer spännande design och ett formspråk som är anpassat till vår tid. Och det enkla, stilrena VH-7-köket i klassisk dansk design håller naturligtvis samma höga kvalitet som HTH:s andra köksserier och produkter”, säger Ulrik Skou Severinsen, marknadsansvarig på HTH Sverige.
Precis som med resten av bostaden vill kunderna gärna kunna sätta sin personliga prägel på köket – och det tar VH-7-konceptet förstås hänsyn till. Man kan välja mellan sju olika luckmodeller och kombinera med en bänkskiva i något av de nordiska träslagen ask, bok och ek eller i kompositmaterial. Allt tillverkas och levereras i bästa danska hantverkstradition.
Danskt hantverk är en bra investering
HTH har starka rötter i den danska hantverkstraditionen. När man väljer ett kök från den danska kökstillverkaren kan man vara säker på att få en produkt som är gjord med händer, hjärta och högteknologi. Det är också hemligheten bakom den höga kvalitet som är ett signum för HTH:s kök.
Kvalitetstänkandet sträcker sig faktiskt långt bortom fabriken och innebär till exempel att man i HTH:s svenska butiker möts av kunnig och välutbildad personal som gärna hjälper kunden att välja rätt kök för varje projekt. De kan även ge råd om inredning, färger, tillbehör o.s.v.
”När man väljer ett HTH-kök får man inte bara en gedigen dansk designprodukt av hög kvalitet, utan också vissheten att bostaden i framtiden blir lättare att sälja. Kunderna uppfattar HTH som ett designmärke av hög kvalitet och vet att HTH ger mycket kvalitet för pengarna. Man kan säga att kunderna köper trygghet”, säger Anders Blomqvist, VD för HTH Odenplan i Stockholm.
HTH hittar man i bås A43:20, där Ulrik Skou Severinsen och Anders Blomqvist står beredda att berätta mer om köken och visa det nya VH-7-konceptet och alla smarta finesser som gömmer sig i HTH:s kök, som förenar design och funktion till en större enhet.
Bakom HTH – unik logistik och lokal närvaro
HTH har funnits på den svenska marknaden i över 40 år och erbjuder inte bara hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser, utan också lokal närvaro och unika logistiklösningar. Efter beställning levereras köket direkt till bostaden av HTH:s egna chaufförer – även om den ligger på 12:e våningen eller om det rör sig om ett projekt med 100 lägenheter. Den lokala närvaron med drygt 20 butiker över hela Sverige är också en viktig faktor för företagets framgångar på den svenska marknaden. Det gör att företagskunder kan vända sig direkt till de enskilda butikerna. Det säkerställer en nära dialog mellan kunden och HTH och ger alla parter en större flexibilitet jämfört med centralstyrda upphandlingar vid stora byggprojekt.
FAKTA om HTH
HTH grundades av bröderna Hans Henning och Tonny Haahr år 1966. I dag har HTH mer än 1 200 medarbetare och finns representerat i fyra länder med cirka 120 inspirerande butiker. HTH Kök kan förutom köksinredning även leverera inredning till badrum och garderober samt projektlösningar till företag i större och mindre omfattning.
HTH är en del av Nobia Danmark A/S, som ingår i den svenska koncernen Nobia AB. Nobia AB är en av Europas ledande kökstillverkare med 20 starka varumärken.