Nordic Spirit Nature Oak | HTH

Två nya HTH-butiker på väg i Sverige

Ännu fler svenskar får under det kommande året lättare tillgång till en HTH-butik, när två nya butiker öppnar i Gävle och Västerås. Vi upplever en stigande efterfrågan på våra HTH-kök, och de nya butikerna inreds naturligtvis med våra nya butikskoncept, som inspirerar kunderna till moderna kök som de kan se sig själva använda varje dag.

I Gävle är det en erfaren HTH-medarbetare som nu blir självständig med en egen butik. Maria Lundberg har varit en del av HTH i 10 år, då hon bland annat ritat och inrett en rad svenska butiker och vår mässmonter på bland annat Stockholmsmässan. Maria bor själv i Gävle och med sitt starka lokala nätverk ser vi en stor potential för butiken, som blir områdets enda dedikerade köksbutik.

Tomas Erixon står bakom den nya HTH-butiken i Västerås, som kommer att vara belägen i ett köpcenter med flera andra starka varumärken. Tomas har mer än 14 års erfarenhet från detaljhandeln och märker redan före öppningen ett stort lokalintresse för butiken. Dessutom driver Tomas en byggfirma som erbjuder kunderna hjälp med montering av sina drömkök.

Båda butikerna förväntas öppna i februari 2019, och vi gläder oss över att kunna hälsa både Maria och Tomas välkomna.